סטטיסטיפדיה – תחרות לכתיבת ערכים בנושא סטטיסטיקה עבור הוויקיפדיה העברית

statistipedia_banners

סטטיסטיפדיה היא תחרות נושאת פרסים של כתיבת ערכים בנושא סטטיסטיקה והסתברות עבור הוויקיפדיה העברית. התחרות נערכת בהשראת תחרות דומה בתחום הפיזיקה – פיזיוויקי. מטרת התחרות היא להנגיש ערכים בנושאים אשר מופיעים בקורסי מבוא לסטטיסטיקה בסיסיים.

במטרה להרחיב ולשפר את היצע הערכים העוסקה בסטטיסטיקה והסתברות בויקיפדיה העברית, האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה גאה להכריז על תחרות סטטיסטיפדיה. התחרות תתחיל ביום הסטטיסטיקה הבינלאומי ב- 20 לאוקטובר, ותימשך חודשיים עד לסיומה.

התחרות זוכה לחסות ותמיכה מעמותת ויקימדיה ישראל, בית הספר למדעי מתמטיקה באוניברסיטת תל אביב וחברת איסתרא מחקר. פרסים כספיים בשווי של 8,000 שקלים יחולקו לזוכים:

  1. פרס ראשון בסך 3000 ש"ח,
  2. פרס שני של 2000 ש"ח,
  3. ועוד 6 פרסי הוקרה בסך 500 ש"ח האחד.

הפרסים הראשון והשני יוענקו לכותבי הערכים הטובים ביותר, וששת הפרסים על סך 500 ש"ח יוענקו או לכותבי ערכים טובים או לעורכים אשר תרמו משמעותית להכי הרבה ערכים (פרטים מדוייקים והרשמה מופיעים בדף התחרות). הערכים שייכתבו עבור התחרות ייבדקו מדעית על ידי תלמידי מחקר וחברי סגל, וידורגו לפי איכותם המדעית וכן על פי נגישותם לקהל הרחב.

סטטיסטיקה חשובה לאזרח בעידן המודרני כדי לפרש ולהפעיל חשיבה ביקורתית על זרם הטענות והנתונים המגיעים אליו בתקשורת ובכלל התרבות, החל בתוצאות מחקרים רפואיים וכלה בסקרי בחירות. מטרת התחרות היא לסייע ולהנגיש את עולם הסטטיסטיקה לדורות של תלמידי תיכון וסטודנטים בשפה העברית. אנו רוצים להכין את הקרקע כך שלתלמידי תיכון וסטודנטים יהיה משאב ציבורי וחופשי המסביר במקצועית ובפשטות מושגים יסודיים מהתחום.

בסיום התחרות מתוכנן כנס סיום בו יוכרזו הזוכים. הכנס יתקיים בבית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל אביב.

שופטים:

  • ד"ר תמר גדריך, מכללת אורט בראודה
  • ד"ר דוד עזריאל, טכניון
  • פרופ' עוזי וישנה, אוניברסיטת בר-אילן
  • טל גלילי, אוניברסיטת תל אביב.

מארגנים:

  • טל גלילי, אוניברסיטת תל אביב
  • אבנר קנטור, עמותת ויקימדיה ישראל ואוניברסיטת חיפה

לפרטים נוספים והשתתפות, פנו לדף התחרות

(הטקסט של פוסט זה פורסם במקור באתר של האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה, והוא משוחרר תחת רישיון שימוש CC-BY. אתם מוזמנים להפיץ את הטקסט בכל אופן שנראה לכם סביר, בבלוג, בפייסבוק – וכן הלאה)

פורסם בקטגוריה חדשות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *